Tråkigt...

Nu är det längesen jag skrev någonting här. Det beror på att jag har haft fullt upp sista tiden.  Det har varit mycket födelsedagar. Det började med min pappa som fyllde år, då var vi på en grekisk restaurang och åt väldigt god mat. Några dagar senare var det dags igen, då fyllde min morbrors fru år och vi var där och åt ännu mer god mat. Sedan gick det några dagar till med väldigt mycket att göra på jobbet och jag kände mig tröttare och tröttare. I torsdags var det dags  igen, då fyllde Rickards farmor 80 år och detta skulle firas i Ystad, jag mådde kasst men det var trevligt. Dagen efter skulle vi hem till min mormor som fyllde år, då kunde jag nästan inte äta eller prata för att jag hade så ont i halsen och jag frös mycket. Under helgen har vi passat mina föräldrars hund och jag har bara sovit och tittat på tv. Igår ringde jag jobbet och sa att jag inte kom, de hade nästan räknat med det efter hur jag mådde i torsdags och fredags. Jag fick en tid på vårdcentralen igår och gjorde ett halsprov, det visade sig att jag hade streptokocker så jag fick penicillin som jag ska äta i tio dagar. Det är första gången jag äter penicillin och jag hoppas att det dröjer ett tag innan jag ska göra det igen för det smakar inte så gott.

Så nu sitter jag här hemma och har det tråkigt, halsen börjar bli lite bättre men jag har inte så mycket ork att göra någonting. Igår mitt på dagen kom Rickard också hem från jobbet, då hade han hög feber, så nu har vi legat här i sängen och tyckt synd om oss själva hela dagen, hoppas att det går över snart.

I helgen ska vi åka till stugan, det ska bli skönt det är alldeles för länge sedan jag var där. På lördag ska vi spela golf och äta middag på golfbanan, det fick pappa i present av mig, Rickard, Lukas och Elin.

Nu ska jag titta lite mer på tv och ta min äckliga tablett, hoppas jag har lite roligare saker att skriva nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Katti

Här är en sjukling till. Kändes mig kass i söndags kväll men inte ehemma från jobbet förrän igår. Förkyld, feber och halsont. Jag tror möjligen att det är en dagisbakterie ;-)

2008-08-28 @ 11:33:36
URL: http://www.frokenklematis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0