Bräkne-Hoby

I onsdags körde jag och Rickard upp till stugan i Blekinge. På eftermiddagen körde jag och mamma till Bräkne-Hoby för att kolla i lite mysiga butiker. Vi började på Linslöjden som hade mycket tyger, dukar, gardiner och annat konsthantverk.


              

Sedan körde vi vidare till Rosengården, en mysig liten inredningsbutik med mycket fina saker.

             

             

Sist på rundan var Landtlif i Röaby utanför Bräkne-Hoby, även det en inredningsbutik i samma stil som Rosengården fast större.

            

     

När vi sedan körde vidare var vi väldigt fikasugna, jag hade sett att det skulle finnas något som hette Skomakartorpet utanför Bräkne-Hoby så dit körde vi. Men efter en lång stund på en massa småvägar då vi bara hade sett en väldigt liten skylt dit så hoppade vi över dit, det verkade inte som att de ville ha några kunder eftersom de skyltade så dåligt.

Vi körde istället till Mörrum och tittade vid Mörrumsån innan vi körde till en plantskola där vi fikade.

             

Kommentarer
Postat av: Katti

Det låter som en mycket trevlig runda - önskar jag hade varit med. Ha det så bra i Dalarna. Sköt om dig!

2008-07-19 @ 11:46:55
URL: http://www.frokenklematis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0