Ett blåsigt 25-års kalas och shoppingrunda

I lördags fyllde Rickard 25, då kom släkten hit och grattade honom. Vi satte upp ett partytält på uteplatsen så att alla skulle kunna sitta tillsammans. Problemet var bara att det blåste mer än vad vi hade räknat med, väggarna blåste av redan innan gästerna kom, sen flög tallrikarna omkring under tiden vi åt, med mat på. Så det var inte många som gick hem utan fläckar på kläderna. Till och med Hobbe hade rödvin på pälsen. Men maten var god och sällskapet trevligt så det var lyckat i alla fall.

        Jag missade att ta bild på tårtan under kalaset så jag tog bilden efteråt och då var tårtan inte hel. Det fina tårtfatet köpte jag på Erikshjälpen.   


Idag åkte jag och Katarina på shoppingrunda, vi började med Fridas gård, sedan körde vi vidare till Ting ute & inne och därefter Agdas. Vi handlade inte så jätte mycket så vi var sugna på att hitta fler små butiker, därför körde vi på en massa småvägar tillbaka, men det fanns inte så många ställen och de ställen vi hittade var stängda. Så vi bestämde oss för att köra till Tirups örtagård. Där fikade vi gott och köpte te och kryddor. Därefter var vi så trötta att vi ville hem, men innan dess stannade vi och köpte blommor i Gårdstånga handelsträdgård. En trevlig dag och en hel del bilder blev det.

            


        



Vi stannade i Smygehuk, inga bra butiker men vi var tvungna att äta lite och då tog Katarina detta fotot på mig.


       

      
         

  
       


Den fina trälådan köpte jag på Agdas för 69:- blommorna är från Gårdstånga, alla köpte jag för 60:-, vilket fynd!

Kommentarer
Postat av: Katti

Tjusig plantering - så flitig du är. Själv har jag slumrat en halvtimme i soffan efter ni körde hem. Tack för trevligt sällskap idag. Det får vi göra om en dag när fler butiker är öppna.

2008-07-14 @ 22:13:28
URL: http://www.frokenklematis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0