Snön ligger vit på taken

Om jag kände julstämmning igår kväll så är det ingenting mot vad jag gör idag. Dagen började med att det var kallt och låg lite hagel på marken. Jag hann bara in på jobbet innan det började snöa. Vi var ute på förmiddagen och det kom några snöflingor då och då, inget la sig på marken. Hörde igår på radion att det kunde komma enstaka snö idag men har man alltid bott i skåne så vet man vad det innebär, det snöar och sen töar det innan det har hunnit till marken. Men så blev det inte idag, när vi åt mellanmål såg vi att det kom mer och mer snö, och allt la sig. Barnen blev helt till sig och ville ut och åka pulka. Sagt och gjort, så fort vi var färdiga plockades pulkorna fram och vi var ute till det blev mörkt. Då hade vi åkt pulka, rullat oss i snön och kastat snöboll, jag hade minst lika roligt som barnen.

Nu ikväll snöar det bara mer och mer, jag var tvungen att gå ut och ta några bilder, det är så fint med snö.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0