Sänggavel

Vi har länge behövt en sänggavel. Jag har kollat runt på nätet efter någon som skulle kunna passa, jag hittade många vi tyckte om, tills vi såg priset på dem. 4000 kr för en gavel klädd i tyg, det är jag för snål för att betala. Så vi bestämde oss för att göra en själva. Pappa kunde fixa en spånskiva på jobbet och mormor och morfar hade två bäddmadrasser som de inte använder, så därifrån kunde vi plocka skumgummi. I fredags körde vi till Stoff och Stil och köpte tyg och vadd och sen var det bara att börja.





Vi började med att limma fast skumgummit längst upp på spånskivan.




Sen satte vi fast vadd ovanpå med en häftpistol.

     

Sedan var det dags att sätta fast tyget. Även det häftade vi fast.



Såhär fint blev det i sovrummet. Mycket vitt, precis som jag vill ha det. Istället för 4000 kr betalade vi 250 kr, perfekt!

Kommentarer
Postat av: Katti

Det blev ju hur tjusigt som helst. Blir själv sugen att göra en fin sänggavel :-)

2009-04-24 @ 09:50:39
URL: http://www.frokenklematis.se
Postat av: Jenny

underbart fint!

2009-05-21 @ 16:54:22
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0