Vart tar tiden vägen?

Nu har vi bott i nya lägenheten i ca 2 ½ månad och har jag fått tummarna loss att uppdatera här? Nej, just det. Först ville jag inte lägga upp några bilder eftersom vi inte hade kommit i ordning men nu när vi fortfarande inte är klara så får jag skriva utan så mycket bilder.

Jag hade alla barnen och personalen på avdelningen här hemma för ett tag sedan. Vad som gav mig en sådan idé kan man ju undra, och det gjorde nog alla utom jag när jag föreslog det. Sagt och gjort, vi travade iväg hem till mig med stopp i pulkabacken på vägen. Vi hade soppa med oss och skulle äta den inne hos mig, vilken kaos! Alla fick sitta på filtar på golvet och äta sin soppa. Vad jag inte hade tänkt på var att ettåringar har lite svårt att äta själva, att dessutom kunna sitta stilla på golvet är mycket begärt vilket resulterade i att vi fick torka upp mycket soppa från parkettgolvet och dammsuga upp brödsmulor i flera veckor efteråt. Men alla uppskattar att de har fått komma hem till mig!

Nedan kommer några utvalda bilder i väntan på fler.




Detta är mitt favoritfönster, det sitter precis bredvid tv:n så ofta kommer jag på mig själv med att titta halva tiden i fönstret och halva på tv:n. 



Bara måste lägga in en bild på min underbara sockerlåda, detta är ett av mina bästa köp och den kommer verkligen till sin rätt här hemma. 

Mitt älskade pottskåp och den fina spegeln som jag fyndade på jysk.

Två andra bra köp är mitt pottskåp som är helt underbart fint. Första tanken var att ha det som sängbord och hitta ett till men här har vi bra plats till det i den lilla hallen mellan sovrummen. Spegeln är köpt på jysk, jag såg den på rea när vi köpte sängar men kände mig fattig efter den affären och struntade i spegeln. När jag ångrade mig några veckor senare hade de höjt priset, men min snälla mamma höll utkik och efter ett tag kom den på rea igen och då blev den äntligen min!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0