Dagens middag

Jag älskar att laga mat men jag hatar att planera vad man ska äta varje dag. Ibland behöver man lite tips och det fick jag verkligen när jag var inne på 56kilo.se

Där hittade jag bl.a detta recept som vi gjorde idag, super gott och väldigt snabblagat, det kommer vi laga igen.

Tunnbrödspizza

5,5 pts per pizza


1 skiva lövångers tunnbröd (33 g)
0,5 dl Dolmios extra kryddig pastasås
50 g rökt skinka
1 dl (30 g) riven ost max 17%
1 tomat
1 vitlöksklyfta
Krydda efter smak, jag använde pizzakrydda.


Gör så här

Lägg på ingredienserna och krydda.
Sätt in pizzan i varm ugn (ca 250 grader) och låt den få fin färg (osten ska smälta)



Kommentarer
Postat av: Katti

Mums. Det ser smaskens ut. Det får vi ta och prova. Jag gjorde baconlindad kycklingfilé igår, som du tipsade om, och då gjorde jag dubbla portioner så vi hade till idag med. Det var gott :-)

2009-01-28 @ 19:05:42
URL: http://www.frokenklematis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0