Försenad mellandagsshopping

Eftersom det var Lundaspelen under mellandagarna så hann jag inte med så mycket shopping då. Förutom en dag då jag och Katarina körde till Slottsstallet, där köpte jag ingenting och Katarina hittade inte heller så mycket så vi körde vidare till ett loppis vid Väla. Där hittade jag ett fint sybord där jag ska ha alla mina nålar och andra småsaker. Men bäst av allt var att jag hittade en fin sockerlåda, för ynka 175 kr. Jag blev supernöjd. Sybordet var i lackat trä så det har fått två lager med vit färg nu, ska måla med ett lager till imorgon sedan är det klart.



Igår ville jag och Rickard handla för våra julklappspengar, det blev en fem timmar lång shoppingrunda, vi hann med både Nova, stan och Borgeby skor. På Miljögården hittade vi 6 st glöggmuggar från Hetta, halva priset men ändå ganska dyra. Även en termos fick följa med oss hem, trots att vi inte behövde den.



Idag körde jag, Rickard, Anders och Katarina till Svågertorp, jag och Katarina hade siktet inställt på Stoff o stil, där köpte jag tyg till kuddar och till små förvaringspåsar. När jag kom hem kunde jag inte bärga mig, jag var tvungen att sy en liten påse, och vips, nu är den färdig.


Kommentarer
Postat av: Katti

Så flitig du varit. Sybordet blev jättefint och påsen blev verkligen toppen. Hur söt som helst :-) Vi ska nog kunna hitta på fler användningsområden - hela huset fullt av påsar, tihi.

2009-01-03 @ 21:07:24
URL: http://www.frokenklematis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0